De Pike Place Fish Market in Seattle was vroeger een doodgewone viswinkel. Het werken was er eigenlijk niet zo leuk: saaie, lange werkdagen, de stank van de vis en de kou van de koeling.
Op een dag doorbraken de visverkopers de sleur: ze gingen spelen met hun producten, met hun publiek en met elkaar. Ze veranderden hun eigen houding, ze kregen een andere kijk op hun werk én op hun leven.
Zo werd Pike Place een vrolijke, inspirerende werkplek met een aanstekelijk effect op de klanten. Hun nieuwe service, teamwork en energie zorgden ervoor dat het zakelijk beter ging dan ooit. Hun werkwijze kreeg de naam FISH! Filosofie, waarvan ook een beroemde reportagefilm is gemaakt.
Fish! maakt het beste in mijn collega’s los
De Fish! filosofie werkt op alle momenten binnen de organisatie:
FISH! leert mensen weer te spelen, hun houding te kiezen, mensen blij te maken en erbij te zijn door het inspirerende verhaal van een vismarkt in Seattle.
De visverkopers van Pike Place Fish Market ontdekten 4 eenvoudige gedragsprincipes die helpen bij het vergroten van betrokkenheid en plezier bij het omgaan met collega’s en klanten:
De ommekeer van de vismarkt is een metafoor die je gemakkelijk kunt vertalen naar andere werkplekken. Herken je de situatie dat het medewerkers ontbreekt aan plezier in hun werk of een klantgerichte houding? Dat kan echt anders, een houding is een keuze die je kunt veranderen. Ik help je graag met de FISH! filosofie als dit in jouw organisatie of team speelt.
Voor teams, afdelingen en directies van bedrijven tussen de 12 en 50 personen.
Het keuzemenu voor FISH! bestaat uit: een energizer van 1 ½ uur, een workshop van één dagdeel of een hele dag FISH!
Heeft jouw team of bedrijf behoefte aan nieuwe, frisse energie en een klantgerichter houding? Mail of bel me, of stuur een WhatsApp voor een afspraak.
Lees in mijn portfolio over concrete projecten die ik voor (overheids)bedrijven mocht begeleiden. Alvast wat voorbeelden van succesvolle opdrachten: